. .
ياس
صفحه نخست   ::   .... آرشيو  ::   تماس با من   
 
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم(ص) - اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)

ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد با سعادت بهانه هستی خاتم الانبیا حضرت محمد صل الله علیه و آله وسلم و همچنین میلاد فرخنده  حضرت امام جعفر صادق علیه السلام  خدمت آقا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و تمامی مسلمانان ,به همین مناسبت تعدادی پیامک آماده کرده ایم که در ادامه مطلب میتوانید مشاهده نمایید.التماس دعا , سامان

اس ام اس ویژه ولادت پیامبر و امام صادق


عترت آمد از آیینه ام
کیست در غار حرای سینه ام
رگ رگم پیغام احمد می دهد
سینه ام بوی محمد می دهد
میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) تهنیت باد

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------


صادق که اساس دین ازاو شد معمور
بودند ملایک پی امرش مامور
میلاد ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و نبی اکرم نور هدایت مبارک باد

میلاد نبی اکرم بهانه خلقت و قرآن ناطق، امام صادق(ع)بر شما تبریک وتهنیت باد

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

ای ششم پیشوای اهل ولا
خلق را رهبری به دین هدی
پای تا سر خدا نمایی تو
هم ز سر تا بپای صدق و صفا
ولادت امام جعفر صادق علیه السلام و نبی اکرم (ص) مبارک

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

هفده ربیع الاول، سالروز طلوع خورشید پرفروغ آسمان علم الهى و برگیرنده نقاب از چهره حقایق، امام جعفر صادق علیه السلام بر همه مسلمانان عالم مبارک باد!

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

دلم به یاد تو امشب لبالب از شور است
تو کیستی که حریمت چو کعبه مشهور است؟
میلاد نبی اکرم(ص) مبارک

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

ماه فرو ماند از جمال محمد
سرو نباشد به اعتدال محمد
قدر فلک را کمال و منزلتى نیست
در نظر قدر با کمال محمد
میلاد نور مبارک

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

حق چو دید آن نور مطلق در حضور
آفرید از نور او صد بحر نور
آفرینش را جز او مقصود نیست
پاک دامن تر زاو موجود نیست
میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق(ع)گرامی باد

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

ای چراغ دانشت گیتی فروز
تا قیامت پیشتاز علم روز
آفرینش را کتاب ناطقی
اهل بینش را امامِ صادقی
ولادت امام جعفر صادق علیه السلام مبارک

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

از مکه فروغ ایزدی پیدا شد
سر چشمه فیض سرمدی پیدا شد
در هفدهم ربیع از دخت وهب
نو دسته گل محمدی پیدا شد

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

به آمنه بنت وهب، خدا عطا کرده پسر
پسر چه گویم که به خلق، خدا عطا کرده پدر
میلاد پیامبر رحمت، تاج آفرینش بر شما خجسته باد.

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

ز آسمان دل من خورشید و مه برآمد
شب میلاد احمد(ص) با پور حیدر آمد
همه شادی نمایید که میلاد نبی شد
جلوه ی نور صادق ز بعدش منجلی شد

----------------------------------------------------------
اس ام اس ولادت پیامبر اکرم-اس ام اس میلاد حضرت محمد (ص)
----------------------------------------------------------

دلا میلاد ختم المرسلین است
فروغ آسمانی در زمین است
محمد (ص) مهر ظلمتْ سوز آمد
شب یلدای ما را روز آمد

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------

بهار بی خزان، روی محمد
بهشت جاودان، کوی محمد
معطر ساخت گلزار جهان را
شمیم تار گیسوی محمد

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
میلاد جامع علم و عمل و عبادت ، پرچم دار شاهراه ولایت علوى، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام گرامى باد!

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
صدای بال و پر جبرئیل می آید
شب است و ماه به آغوش ایل می آید
لب کویر پس از این ترک نخواهد خورد
که ساقی از طرف سلسبیل می آید
لباس خاطره را از حریر عشق بدوز
حلیمه! نزد تو فردی اصیل می آید
نگاه آمنه از این به بعد می خندد
چرا که معجزه ای بی بدیل می آید
میلاد پیامبر رحمت، تاج آفرینش بر شما خجسته باد

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------

نور عترت آمد از آیینه ام
کیست در غار حرای سینه ام
رگ رگم پیغام احمد می دهد
سینه ام بوی محمد می دهد
میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) تهنیت باد

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
صادق که اساس دین ازاو شد معمور / بودند ملایک پی امرش مامور
میلاد ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و نبی اکرم نور هدایت مبارک باد

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
میلاد نبی اکرم بهانه خلقت و قرآن ناطق، امام صادق علیه السلام بر شما تبریک وتهنیت باد

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
ای ششم پیشوای اهل ولا
خلق را رهبری به دین هدی
پای تا سر خدانمایی تو
هم ز سر تا بپای صدق و صفا
ولادت امام جعفر صادق علیه السلام و نبی اکرم (صلی الله علیه وآله) مبارک

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
دلم به یاد تو امشب لبالب از شور است
تو کیستی که حریمت چو کعبه مشهور است؟
میلاد نبی اکرم مبارک

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
ماه فرو ماند از جمال محمد
سرو نباشد به اعتدال محمد
قدر فلک را کمال و منزلتى نیست
در نظر قدر با کمال محمد
میلاد نور مبارک

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
حق چو دید آن نور مطلق در حضور/ آفرید از نور او صد بحر نور
آفرینش را جز او مقصود نیست/ پاک دامن تر زاو موجود نیست
میلاد نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) و امام صادق علیه السلام گرامی باد

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
رسول الله تودر خلوتِ وحدت خلیلی
بعدِ ذاتِ واحدِ مطلق به هستی بی‌بدیلی
بر گزینِ دست یزدان از میان نخبگانی
پیش هر صاحب نظر در صورت و معنا جمیلی
منبع اندیشه رود خروشان حیاتی
شهر علمی، کوهِ حلمی، قُلزم عقل عقیلی

----------------------------------------------------------
پیامک ( اس ام اس ) میلاد پیامبر اکرم ( ص ) و امام صادق ( ع )
----------------------------------------------------------
ای چراغ دانشت گیتی فروز   ***   تا قیامت پیشتاز علم روز
آفرینش را کتاب ناطقی   ***   اهل بینش را امامِ صادقی
ولادت امام جعفر صادق علیه السلام مبارک


پيام هاي دوستان() ٢٧ بهمن ۱۳۸٩ - سامان | سامان لينک به نوشته

ولادت پیامبر اکرم(ص) میلاد پیامبر اکرم(ص) ولادت حضرت محمد... میلاد امام جعفرصادق

ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) مبارک باد.

تاریخ ولادت : هفدهم ربیع الاول، 53 سال قبل از هجرت

هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری قمری

امام صادق علیه السلام ماجرای ولادت پیامبر اکرم را از زبان آمنه چنین نقل می‌فرماید:

به خدا سوگند، فرزندم با دستان خود بر زمین فرود آمد. آن‌گاه سر به سوی آسمان بلند کرد و به آن نگریست. نوری از من ساطع شده بود که همه چیز در پرتوش نورانی بود. شنیدم که منادی صدا زد: « تو بزرگترین مرد جهان را به دنیا آوردی.»

و نیز نقل کرده‎اند:

آمنه صدایی شنید که می‎گفت: « تو باردار بزرگ این امت هستی. پس وقتی فرزندت متولد می‌شود بگو: « اعیذه بالواحد شرّ کل حاسد »؛ او را از گزند همه‌ حسودها به خدای یگانه می‌سپارم .

سپس او را محمد نام بگذار.»

منابع:
• بحارالانوار، ح15، ص258
• سیرةالنبویه، ج1، ص166
• الکامل، ج1، ص294
• بحارالانوار، ج15، ص261
• بحارالانوار، ج15، ص297، ح35


پيام هاي دوستان() ٢٧ بهمن ۱۳۸٩ - سامان | سامان لينک به نوشته

شهادت امام حسن عسگری (علیه السلام) - یا اباصالح (عج)

شهادت امام حسن عسگری (علیه السلام) تسلیت باد.

یا اباصالح (عج)

شهادت پدر بزرگوارتان

امام حسن عسگری (علیه السلام)

بر شما و تمام شیعیان واقعی تسلیت باد.

 

*** التماس دعا ***

 


پيام هاي دوستان() ٢۳ بهمن ۱۳۸٩ - سامان | سامان لينک به نوشته

چهل پند از حضرت علی(ع) حدیث حضرت علی(ع) حدیث مولا علی(ع)

چهل پند از حضرت علی(ع)

 

 

 

 

سلام چند پند ...

 

1) توکل در امور '''''''''''
۲) شرکت در خیر '''''''''''''''
۳) چشم‌پوشی از انتقام '''''''''''''
۴) یاری به مظلوم ''''''''''''
۵) پایداری در حوادث '''''''''''''''''''
۶) خوشروئی با همسر ''''''''''''''''''''
۷) ملایمت با نادان''''''''''''''''''
۸) تأمل در جواب'''''''''''''''

9) احترام به مهمان ''''''''''''''''''''''
۱۰) جوانمردی با فرد شکست‌خورده ''''''''''''''''''
۱۱) دلجوئی از غریبان ''''''''''''''''''''
۱۲) دوری از شهوت ''''''''''''''''
۱۳) راستی در گفتار '''''''''
۱۴) پیش‌دستی کردن در سلام '''''''''''
۱۵) نوازش بر یتیم‌ها ''''''''''''''''
۱۶) احترام به پدر و مادر '''''''''''''
۱۷) دوری از کبر '''''''''''''''
۱۸) پرهیز از غیبت '''''''''''''''''
۱۹) پیروزی در جهاد '''''''
۲۰) اصرار در طاعت '''''''''''''
۲۱) مخالفت با نفس '''''''''''''
۲۲) سعی در اخلاص '''''''''''''''''''
۲۳) مصاحبت با افراد نیک '''''''''''''
۲۴) شکر بر نعمت '''''''''''
۲۵) بخشش با قدرت '''''''''''''
۲۶) عبادت از مریض '''''''''''''''''
۲۷) ایثار بر افراد مسکین '''''''''''
۲۸) خدمت به خلق ''''''''''''
۲۹) ادب در کلام ''''''''''''''''''''''''''
۳۰) عطا در مقام '''''''''''''''''''''
۳۱) صبر در مصیبت‌ها '''''''''''
۳۲) مهربانی با مردم ''''''''''''''''''''
۳۳) وفا در عهد ''''''''''''''''
۳۴) دادرسی در داوری '''''''''''''''''''''''''''''
۳۵) نظافت در پوشش '''''''''''''''
۳۶) کناره‌جوئی در بخل ''''''''''''''''''
۳۷) اندازه در معاش ''''''''''''''''''''
۳۸) تفکر در امور ''''''''''''''''''
۳۹) پرهیز از خشم '''''''''''''''''''''''''
۴۰) استقامت در کار'''''''''''''''''''

 

التماس دعا... یاعلی

 

منبع: شبکه امام علی(ع)


پيام هاي دوستان() ٢۱ بهمن ۱۳۸٩ - سامان | سامان لينک به نوشته

عکس 22 بهمن 57 عکس22 بهمن58 22عکس بهمن59 22 بهمن60 22 بهمن61 تا 89 - 90

عکسهای  22 بهمن  ۵٧ تا ٨٩-٩٠

 


پيام هاي دوستان() ۱٦ بهمن ۱۳۸٩ - سامان | سامان لينک به نوشته

شهادت امام هشتم (ع) شهادت امام رضا (علیه السلام) سفر اندوه امام رضا (ع)

 

شهادت امام رضا (علیه السلام)  تسلیت باد.

 

 تاریخ شهادت : سی ام صفر سال 203 هجری قمری

سفر اندوه امام رضا (ع)

 

در جاده نیشابور به مشهد بقعه ای است با ساختمانی قدیمی که در اتاقکی از آن بنا سنگی سیاه با جای پایی نقر شده بر آن دیده می شود. زائران به این بقعه قدم گذارده ، آن جای پا را بوسیده وخاک آن را بر دیده می کشند ؛ این مکان، قدمگاه علی ابن موسی الرضاست. مردم عاشق آن خطه 1200 سال پیش به یمن قدوم مبارک امامشان جای پایی را بر سنگ نقر کرده و معجزه عشق را به نمایش گذاشتند، این مکان جایی است که خاک پا ، توتیای چشم و درمان آلام جسم و جان است . از این قدمگاههای فراموش شده در کشورمان بسیار است که در طی سفر امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) در جای جای این خاک از زمین برآمده و قبله حاجات اهل دل شده است. از اینرو بنا داریم در این فرصت اندک جغرافیای مسیر حرکت امام را از مدینه تا مرو( مقر حکومت مامون) بررسی کنیم، هر چند در مسیر حرکت امام رضا از مدینه تا مرو اختلاف نظر وجود دارد ولی در این گفتار سعی شده مسیری که بیشترین منابع تاریخی بر آن اتفاق نظر دارند بررسی گردد.

" مسیری که مامون تاکید داشت حضرت رضا را از آن عبور دهد یکی از راههای متداول آن زمان به شمار می رفت و آن از مدینه به بصره و از طریق سوق الاهواز( اهواز) به فارس و سپس از راه کویر و بیابان میان ایالت های فارس و خراسان می گذشت و به مرو ختم می شد."(1) این مسیر در نقشه با رنگ سبز مشخص شده است.

" راه دیگری که در آن زمان متداول بود از مدینه به سمت کوفه و مدینه الاسلام (بغداد) می رفت و سپس از آن جا به سمت ری، قم و خراسان و بالاخره به مرو منتهی می شد."(2) این مسیر در نقشه با رنگ زرد مشخص شده است و چنانکه ملاحظه می شود این مسیر در ابتدا تا معدن نقره و از نیشابور تا انتها ( مرو) با مسیر اول مشترک است. ولی در نقد مسیر دوم می توان به این مطلب اشاره کرد: عبور از سه شهر کوفه، بغداد و قم ؛ از این سه شهر کوفه و قم مرکز تجمع شیعیان در آغاز قرن سوم اسلامی بود و عبور امام رضا از این دو شهر می توانست به قدرتمندی شیعیان این نواحی و شورش احتمالی آنان بیانجامد. و شهر سوم یعنی بغداد و مرکز تجمع و قدرت عباسیان  که از ولایت عهدی امام رضا خشمگین بودند و آن را انتقال قدرت از آل عباس به آل علی قلمداد می کردند ، پس در هر دو صورت این مسیر و انتخاب آن به زیان مامون بوده است، لذا دلایل عقلی و منطقی علاوه بر دلایل و مستندات تاریخی بر مسیر اول مرتبت است." از این رو مسیری که مامون برای انتقال امام رضا از مدینه به مرو انتخاب کرده بود از دیدگاه جغرافیای طبیعی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی بسیار حساب شده و زیرکانه بود."(3) سفر امام رضا از مدینه تا مرو را در 5 بخش زیر می توان دسته بندی کرد:

از مدینه تا بصره:

دو تن از ماموران مامون به نام های رجاء بن ضحاک و یاسرخادم به همراه نامه ایی مامور انتقال امام از مدینه به مقر حکومت وی بودند." رجاء بن ضحاک و یاسرخادم به منزل امام رفتند و نامه مامون را به حضرت تسلیم کردند. امام با فرستادگان مامون سخنی نگفت و با کراهت نامه را خواند و به ناچار پیشنهاد مامون را پذیرفت و آماده سفر شد و در اولین گام قبل از آغاز سفر به سوی مرو، امام دست به اقداماتی زد که ماهیت پذیرش ولایت عهدی را آشکار ساخت"(4) امام رضا(ع) با دست زدن به اقداماتی نظیر وداع با مرقد مطهر رسول اکرم، تعیین جانشین و اعلام امامت امام جواد(ع) و وداع با خانواده خویش نشان دادند که ولایت عهدی ظاهری آراسته و مجلل بر چهره تبعید و نفی بلد است. " منابع اولیه و سایر تواریخ معتبر آغاز حرکت امام رضا را از مدینه به سوی بصره ذکر کرده اند. با این وجود برخی از منابع به خصوص تذکره های متاخر می نویسند: حضرت ، ابتدا به مکه رفته و در این سفر امام جواد نیز همراه ایشان بوده است ، امام با خانه خدا وداع کرده و سپس از مکه به سفر ادامه داده اند."(5) گزارش منابع مختلف درباره سفر امام رضا از مدینه به مکه سپس به بصره متناقض و نامشخص است برخی امام جواد را همراه پدر بزرگوارشان در مکه دیده اند، برخی نامه ایی از امام رضا در مکه دریافت داشته برای امام جواد به مدینه برده اند، اینگونه اقوال از نامشخص و متناقص بودن سفر امام رضا به مکه حکایت دارد. علاوه بر این، اوضاع مکه در آن زمان چندان آرام نبود لذا" سفر امام رضا به مکه... به لحاظ سیاسی مغایر سیاست مامون و دستور وی به فرستادگانش می باشد"(6) به همین دلیل نمی توان سفر امام رضا از مدینه به مکه و سپس به مرو را داری حجت های آشکار تاریخی دانست و به احتمال زیاد  باید بر این باور بود که در سفر از مدینه به مرو امام رضا به مکه سفر نکرده اند. امام در طی سفر به بصره در بناج( بروزن کتاب) که در6 منزلی بصره است توقف می کنند و پس از استقبال شیعیان آن منطقه عازم بصره می شوند.

- از بصره تا فارس-

از بصره تا سوق الاهواز:

" از دیار عرب( عراق) تا خوزستان دو راه وجود دارد، یکی از بغداد به واسط و از واسط به خوزستان و راه دیگر از بصره به خوزستان که کوتاهترین راه و فاصله میان ایران و عراق آن روز محسوب می شد."(7)

راه بصره- اهواز در آن زمان 9 منزل و سی و شش فرسنگ بود ولی از نامهای قدیم منازل این مسیر در نقشه های امروزین اثری نمانده است از اینرو به سختی می توان مسیر حرکت امام را مشخص کرد " امام رضا از بصره به اهواز حرکت کرد ولی از جزئیات مسیر حرکت امام و منزل گاههایی که حضرت در آن توقف فرمود منابع هیچ گزارشی ارائه نکرده اند."(8)

با ورود امام رضا به اهواز، بیماری امام روی می دهد که منابع دلیل بیماری امام را هوای بسیار گرم و مرطوب این شهر بیان می کنند، لذا می توان دریافت که سفر امام در تابستان رخ داده است.

چنانکه از نقشه برمی آید از اهواز دو خط زرد رنگ به شوشتر و دزفول ترسیم شده که بیانگر مسیراحتمالی امام است . سه بقعه به نام امام رضا در شوشتر، دو بقعه به نام شاخراسون( شاه خراسان) در دزفول و شوشتر و دو بقعه دیگر به نام های امام ضامن وجود دارد که بایستی با نظری تقادانه به آن نگریست. " این بناها( یادبود امام رضا) که تعدادشان قریب به ده بنا می رسد اگر چه از حیث کثرت، گذر امام رضا را در ایندو شهر قوت می بخشند اما به لحاظ اعتبار، متزلزل و مبهم هستند. سه بقعه امام رضا دیمی در شوشتر که عوام آن را محل توقف حضرت رضا می دانند برابر گفته شرف الدین شوشتری سندی ندارد... بقعه شاخراسون در دزفول نیز... با ابهام روبروست."(9) تاریخ های محلی سفر امام به این دو شهر را تائید نمی کنند. همچنین با توجه به نقشه و موقعیت جغرافیایی شوشتر و دزفول گذر حضرت رضا را از این دو شهر دور از واقع می نمایاند چرا که امام بایستی راه رفته به شوشتر را بازگشته و سپس به دزفول می رفتند که این سفر عقلانی نمی نماید.

- از اهواز تا فارس:

درباره ادامه مسیر حرکت امام علی بن موسی الرضا به فارس منابع توضیحی نمی دهد که حضرت از کدام راه به سمت فارس و از آن جا به خراسان عزیمت کرده است. و ما تنها از طریق اتصال نقاط جغرافیایی روشن که در منابع ذکر شده می توانیم جزئیات مسیر حرکت حضرت و منازل بین راه را به دست آوریم و یا حدس بزنیم زیرا مسیر راه خوزستان به فارس منحصر به یک راه نیست."(10) از اهواز به فارس 24 منزل و در مجموع 102 فرسنگ راه بوده است." احتمال دارد حضرت در سفر تاریخی خود به مرو از راه ارجان، را مهرمز گذشته باشند زیرا نسبت به ابتدا و میانه این راه گزارش هایی از عبور آن حضرت در دست داریم."(11)

درباره خروج امام از اهواز خبر دقیقی وجود دارد که امام از پل اربق یا اربک عبور کرده اند و این خود کلیدی برای حل این معماست. در ادامه مسیر پل اربک " در شهر ارجان قدیم( بهبهان) قدمگاهی است موسوم به قدمگاه امام رضا. وجود این قدمگاه در این مکان مسیر امام علی بن موسی الرضا را... روشن می کند. قدمگاه بعدی که در منابع تاریخ محلی به تناوب از آن یاد شده شهر ابرقو یا ابرکوه است که در منتهی الیه جاده شمالی شیراز به شهر یزد است."(12) منابع تاریخی اطلاع می دهند که امام رضا از اهواز و از طریق فارس و نه شهر شیراز به سمت خراسان رفته اند. " از ورود حضرت علی بن موسی الرضا به شیراز در منابع گزارش موثقی ثبت نشده است و در منابع محلی تاریخ این شهر هیچگاه قدمگاه و یا بنای یادبودی به آن حضرت منسوب نیست. این موضوع احتمال عبور حضرت رضا را از راه باستانی اهواز به پاسارگاد که بعد از ارجان از طریق راههای کوهستانی منطقه کهکیلویه به جلگه مرودشت اصطخر می پیوست قوت می بخشد."(13)

- از فارس تا یزد:

ابن بلخی منازل شیراز به یزد را 9 منزل و مسافت میان این دو شهر را 54 فرسنگ یاد کرده است. در آن روزگار یزد نه شهر مهمی به قاعده امروز که از توابع شهر اصطخر بوده است. در این منطقه چند قدمگاه و بنای یادبود امام رضا(ع) وجود دارد." با توجه به تاکید منابع به عبور آن حضرت از راه کویر به سوی مرو، بر اعتبار این قدمگاه ها افزوده می شود."(14) ولی چنانکه گفته شد یزد در قرن دوم اسلامی نه یک شهر که یک منطقه بیابانی بوده است لذا " از عبور حضرت رضا از یزد در منابع اولیه به صراحت نامی به میان نیامده است و تنها به ذکر عبور آن حضرت از یک کویر و یا بیابان اشاره کرده اند."(15)

برخی بر این باورند که امام ر ضا در طی مسیر وارد شهر قم شده و در منزل یکی از اهالی این شهر منزل کرده اند که این مکان امروزه به مدرسه رضویه یا ماموریه شهرت یافته است. ولی باید اذعان کرد که مامون گذر امام از شهرهای محل تجمع شیعیان را ممنوع کرده بود. لذا حضور امام در این شهر سند محکم ندارد از سوی دیگر " در مورد توقف حضرت در قم منابع تاریخ محلی نیز آن را تائید نمی کند. تاریخ قم که از قدیمی ترین منابع تاریخ محلی است( 378 ق. حسن قمی) هیچگونه اطلاعی از عبور حضرت رضا از شهر قم نمی دهد. کلینی نیز در اصول کافی می نویسد: مامون آن حضرت را از بصره و شیراز( که شیعیانش کمتر بودند) به مرو حرکت داد..."(16)

- از یزد تا خراسان

به طور کل تعیین خط مسیر دقیق سفر امام رضا به واسطه گزارش های متعدد و گاه متناقض منابع دشوار است. به همین سیاق تعیین مسیر حرکت امام رضا از یزد تا خراسان نیز با دشواری همراه است. " تنها نقطه روشن که در این مسیر از منابع اولیه به دست می آید اشاره ایی است که شیخ صدوق و سایر منابع معتبر به مسیر راه کویر و ورود آن حضرت به نیشابور کرده اند."(17) با توجه به نقشه در فرانق و رباط پشت بادام نشانه هایی دال بر عبور امام رضا از این مناطق وجود دارد. برخی معتقدند که امام از رباط پشت بادام  به دامغان سپس به نیشابور رفته( مسیر آبی و سپس زرد رنگ) و برخی منابع معتقدند که امام با گذر از جناح شرقی کویرلوت به نیشابور وارد شده اند. " دامغان به لحاظ جغرافیایی در خط سیر حرکت حضرت رضا واقع شده، گذر آن حضرت از این منطقه محتمل به نظر می رسد."(18)

- امام در خراسان:

خوشبختانه از ورود امام رضا به نیشابور گزارش های متعدد و مستندی وجود دارد به ویژه حدیث سلسله الذهب که امام در این شهر ایراد فرموده اند خود به قوت گزارش های ورود امام به نیشابور افزوده است. " مهمترین و معتبرترین گزارشی که از توقف حضرت رضا در نیشابور ضبط شده است. روایت عبدالسلام بن صالح ابوصلت هروی است که حدیث مشهور و معروف سلسله الذهب را از امام رضا در نیشابور نقل می کند."(19)

چشمه کهلان که امام در آن غسل کرده و در کنار حوض آن به نماز ایستاده اند و همچنین قدمگاه نیشابور در 24 کیلومتری آن شهر یادگاری های مستند و مستدل حضور امام رضا در این شهراست. باید توجه داشت که نیشابور در آن زمان از شهرهای آباد و بزرگ خراسان به شمار آمده و ابر شهر نامیده می شد لذا بعید نمی نماید که مکان فعلی قدمگاه نیشابور که اینک در جاده نیشابور به مشهد واقع شده است ، آن زمان در خود شهر نیشابور و یا در حومه آن بوده باشد. امام رضا پس از نیشابور به طوس، ده سرخ و کوه سنگی سفر کرده اند داستان های مشهور بین مردم این ناحیه خود گویای حضور امام در این منطقه است.

در ده سرخ امام به منظور دستیابی به آب جهت وضو زمین را به دست خویش اندکی حفر کرده، چشمه ای می جوشد که تاکنون موجود است.

در کوه سنگی، امام برکت سنگ های این ناحیه را که از آن دیگ ها و ظروف سنگی می تراشیدند طلب می کنند که تا امروز نیز همچنان این شغل در این ناحیه برجاست.

استقبال گرم مردم نیشابور از امام  سبب می شود که مامون به حبس امام در سرخس دستور دهد. تا شاید از این طریق تماس امام با مردم را غیرممکن سازد. سرخس آخرین شهر پیش از مرو و یا مقصد حرکت است امام رضا (ع) در شهر مرو با وجود سلطه آشکار مامون مورد استقبال مردم واهالی آن شهر قرار می گیرند، و در همین شهر است که به ناچار ولایت عهدی مامون را پذیرفته و به زهرکین خاندان سیاه جامه و سیاه دل بنی عباس به شهادت می رسند.

این سفر را به راستی باید سفر اندوه دانست ، امام رضا (ع) با دسیسه مامون از مدینه النبی فراخوانده می شوند ، و امام با تسلیم شدن به خواست خداو راضی بودن به رضای او ،  لقب رضای آل محمد (ص)  می یابند ؛ اینک مشهدالرضا قبله هر ایرانی مسلمانی است. گرچه سفر امام به مرو سفری آکنده از اندوه بوده است، گرچه امام را از جوار حضرت رسول دور ساخته است ، ولی اینک امام رضا (ع) در حلقه ایی از عاشقانش شب و روز طواف می شود ؛ و اگر نبود مشهدالرضا، ایران از قلبی تپنده و دلی زنده خالی می شد . رنج مردان خدا تنها صورت رنج دارد ولی درباطن خیرکثیری در آن مستتر است که اینک شاهد آن هستیم ، بی هیچ گزافه ایی می توان گفت که ما هرچه داریم از برکت حضور امام رضاست که در مشهد خویش دست پربرکتش را بر سرمان گسترده است .

شهادت امام رضا (علیه السلام) تاریخ شهادت : سی ام صفر سال 203 هجری قمری


پيام هاي دوستان() ۱۳ بهمن ۱۳۸٩ - سامان | سامان لينک به نوشته

رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) شهادت حضرت محمد(ص)


  بسم الله الرحمن الرحیم

 

اندوه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) درفراق پدر

 

رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) تسلیت باد

تاریخ : بیست و هشتم صفر سال 11 هجری قمری

بیست و هشتم صفر سال 50 هجری قمری

در فراق پدر :
هنگامی که رسول خدا
(صلی الله علیه و آله) رحلت کرد ، کوچک و بزرگ زن و مرد از فراق او متأثر شدند و سراسر مدینه یک پارچه به عزا و گریه و ناله مبدل شد. سیل اشک از چشمهای مردم روان بود و ازهر گوشه مدینه صدای گریه و فغان و شیون شنیده می شد. هیچ مرد و زنی نبود مگر اینکه گریه می کرد و می نالید.

این مصیبت جانکاه بخصوص برای خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله) و بویژه امیرمؤمنان(علیه السلام) پسرعمو و برادرآن حضرت بسیار جانسوز بود. ازفراق پیامبر(صلی الله علیه و آله)آنچنان اندوهی برامیرمؤمنان(علیه السلام) وارد گردید که اگر بر کوهها نازل می شد طاقت تحمل آنرا نداشتند و بعضی از خاندان آن حضرت بقدری در تنگنای شدید اندوه قرار گرفتند که نمی توانستند خود را نگهدارند وجزع و بی تابی، صبر و عقل آنها را ربوده بود و قدرت تکلم و شنوائی را از آنها سلب کرده بود. سایر مردم از غیر دودمان عبدالمطلب نیز بعضی می گریستند بعضی شیون می کردند وبعضی بی تابی می نمودند...
ولی در میان همه مردم هیچکس مانند حضرت زهرا(سلام الله علیها)
محزون و اندوهگین نبود آنچنان حزن و اندوه او را احاطه کرده بود که غیر از خدا کسی قادر بر ترسیم آن نیست ساعت به ساعت و روز بروز اندوهش تازه می شدوگریه اش شدت می یافت وصدای ناله اش کم نمی شدوسوز در دلش آرام نمی گرفت هر روز که به پیش می آمد گریه او بیشتر از روز قبل بود.
روایت کننده می گوید: تا هفت روز بعد از رحلت پیامبر، فاطمه(سلام الله علیها) از خانه بیرون نیامد روز هشتم به عنوان زیارت قبر پیامبر(صلی الله علیه و آله) از خانه بیرون آمد با گریه و ناله به طرف قبر رسول خدا رهسپار شد،درحالیکه از شدت ناراحتی دامنش بر زمین کشیده می شد و چادرش بر پاهایش می پیچید واز شدت گریه وریزش اشک چشمهایش چیزی را نمی دید تا کنار قبر آمدهمین که چشمش به قبر پدر افتاد از حال رفت و خود را به روی قبر افکند. زنهای مدینه به سوی او شتافتند، آب به صورتش

 پاشیدند تا اینکه به هوش آمد. آنگاه صدا به گریه بلند کرد و خطاب به پدر گفت :

« قوتم رفت، صبرم تمام شد وبی تاب شدم، دشمنم شاد گردید، اندوه جانکاه مرامی کشد. ای پدر بزرگوار! تنها و حیران وبی کس باقی ماندم، صدایم گرفت وکمرم شکست، زندگیم دگرگون وتیره شد، بعد از تو ای پدر، انیسی در وحشت ندارم و کسی نیست که مرا آرام کند... »
سپس با ناله جانسوز اشعاری به زبان آورد و گفت: ای پدر جان !
حزن من هر روز درمصیبت تو تازه است وقلبم به خدا قسم سوزان و دگرگون است هرروز اندوه من از مصیبت تو زیاد می شود وحزن من از فراق تو هرگز تمام نمی شود.
ای پدر جان! بعد از تو بیوه زنان ومستمندان به چه کسی پناه ببرند؟ و چه کسی تا روز قیامت به فریاد امت برسد؟
ای پدر جان! بعد از تو مرا تضعیف کردند و مردم از ما روی گرداندند!
ای پدر عزیز! کدام اشک است که از فراق تو روان نیست و کدام اندوه است که بعد ازتو پیاپی نیست؟ و کدام مژگان است که بعد از تو سرمه خواب به او برسد.
ای پدر! امرعظیم بر تو وارد شد.
ای پدر! مصیبت تو اندک نیست. منبر تو بعد از تو دروحشت است واز محراب تو صدای مناجاتی شنیده نمی شود ولی قبر تو به خاطر آنکه تو را پوشانده شاد است .
آه ! بر روزگار من تا آن هنگام که به تو بپیوندم.
سپس فاطمه(سلام الله علیها)
ناله جانسوز کشید آنگونه که نزدیک بود جانش از بدنش خارج گردد سپس گفت:
صبر من تمام شد وآثار اندوهم آشکار گشت پس از آنکه خاتم پیامبران را از دست دادم.
ای چشم! ای چشم! اشک خود را پیاپی بریز. وای بر تو! آنقدر گریه کن که بجای اشک خون بریزی .
ای رسول خدا! ای برگزیده پروردگار و ای پناه یتیمان و ناتوانان.
اه ! اگر آن منبری را که بالای آن می رفتی بنگری که پس ازتو ظلمت بر آن نشسته است.
خدایا! مرگ مرا بزودی برسان چرا که زندگی دنیا بر من تیره و تار شده. ای مولای من.

گریه شب و روز حضرت فاطمه زهرا( سلام الله علیها ) و پیشنهاد مردم مدینه :

سپس حضرت فاطمه(سلام الله علیها) به خانه خود بازگشت ولی شب و روزگریه و زاری می کرد نه فریادش خاموش می شد و نه اشکش تمام می گشت.
جمعی از بزرگان مدینه به حضور امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)
آمدند و عرض کردند:
« فاطمه(سلام الله علیها)
شب وروز گریه می کند شب ازگریه آن حضرت خواب نداریم و روز برای ما آرامش نیست ما ازتو تقاضا می کنیم که به اوبگوئی: یا شب گریه کند وروز را آرام باشد و یا روزگریه کند و شب را آرام باشد ».
امام علی(علیه السلام) فرمود: بسیار خوب، با کمال احترام پیام شما رابه اومی رسانم. سپس نزد حضرت فاطمه(سلام الله علیها) آمد و او راهمچنان گریان و غمگین یافت. وقتی فاطمه(سلام الله علیها) علی(علیه السلام)
را دید اندکی آرام گرفت .
امام علی(علیه السلام)
به او فرمود: بزرگان مدینه ازمن تقاضا کردند که از شما بخواهم یا شب گریه کنید و یا روز.
حضرت فاطمه(سلام الله علیها)
گفت:« ای ابوالحسن! زندگی من در میان این مردم بسیار اندک است و بزودی از میان آنها می روم. سوگند به خدا شب و روز به گریه ام ادامه می دهم تا به پدرم رسول خدا(ص) ملحق شوم ».
حضرت علی(علیه السلام)
به او فرمود: « مختارهستی هر چه به نظر می رسد انجام بده. »
سپس امام علی(علیه السلام) برای فاطمه(سلام الله علیها)
خانه ای (سایبانی) دورتر ازخانه های مردم در قبرستان بقیع ساخت و آنرا « بیت الاحزان » (خانه اندوها) نامید.
حضرت فاطمه(سلام الله علیها) هرروز صبح امام حسن وامام حسین(علیهما السلام) را در پیش روی خود به سوی بقیع روانه می کرد و گریان به بیت الاحزان می رفت وکنار قبرها همچنان می گریست، وقتی که شب فرا می رسید امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) نزد او می آمد وهمراه آن حضرت به خانه مراجعت می کرد.

اذان بلال حبشی وفریاد گریه حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) :
روایت شده روزی حضرت فاطمه
(سلام الله علیها) فرمود: بسیار مایلم که صدای اذان مؤذن پدرم را بشنوم.

(با توجه به اینکه بلال حبشی بعد ازرحلت پیامبرخدا(صلی الله علیه و آله) اذان نمی گفت تا دیگران راتأیید نکند)
این خبر به بلال حبشی رسید طبق خواهش حضرت زهرا(سلام الله علیها)
صدای خود را به اذان بلند کرد.
وقتی که گفت: الله اکبر، الله اکبر. حضرت فاطمه(سلام الله علیها)
 بیاد زمان پدر افتاد، آنچنان بی تاب شد که نتوانست از گریه خودداری کند .
وقتی که بلال گفت: اشهَدُأنَّ مُحَمَّداَ رَسُولُ الله حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)
ضجه زده و بیهوش به روی زمین افتاد.
مردم به بلال گفتند: اذان را قطع کن که فاطمه(سلام الله علیها) از دنیا رفت، گمان کردند که فاطمه(سلام الله علیها) جان داده. بلال، اذانش را قطع کرد وناتمام گذاشت وقتی که حضرت زهرا(سلام الله علیها) به هوش آمد از بلال خواست که اذان را تمام کند. بلال اذان را تمام نکرد و به حضرت فاطمه(سلام الله علیها)
عرض کرد:
ای سرور بانوان بیم آن دارم که وقتی صدای مرا بشنوی به جانت آسیب برسد. فاطمه(سلام الله علیها)  بلال را معاف داشت .

 


پيام هاي دوستان() ٩ بهمن ۱۳۸٩ - سامان | سامان لينک به نوشته

صفات منافق نشانه نفاق چند چیز باک نداشتن از دروغ گفتن از حیا و آزرم...

صفات منافق .

 صفات منافق: نشانه نفاق چند چیز است باک نداشتن از دروغ گفتن از حیا و آزرم...

 قالَ الصّادِقُ (عَلَیهِ السَّلام):

می فرماید که : نشانه نفاق چند چیز است:
یکی ـ باک نداشتن از دروغ گفتن.
دوم ـ خیانت کردن در مال مسلمانان؛ چرا که هر که دروغ می گوید و خیانت می کند در مال مسلمانان؛ ایمانش ضعیف است، و اعتقادش به خدا و پیغمبر و «بِما جاءَ بِهِ»، ناقص.
سوم ـ از حیا و آزرم خالی بودن و از هر چه گوید و شنود باک نداشتن؛ این نیز از امارات نفاق است، چرا که اهتمام به شرع و شارع، لازم دارد حیا و آزرم را.
چهارم ـ با وجود بی کمالی ، دعوی کمال کردن، و بی کمال نفسانی و روحانی خود را دانا و کامل دانستن.
پنجم ـ تیز چشم بودن و به چشم تمام گشوده به کسی نگریستن و نگاه کردن.
ششم ـ سفیه بودن و بی اندیشه و تأمّل کاری کردن و رعایت ادب کسی نکردن.
هفتم ـ حیا کم داشتن؛ فرق میان قلّت حیا و وقاحت، به شدّت و ضعف است؛ مرتبه سلب حیا و شدّت آن را وقاحت می گوید ، و مرتبه ضعیف او را که فی الحقیقه ، مقدّمه وقاحت است که رفته رفته به او می رسد، قلّت حیا می گویند.
هشتم ـ سهل شمردن معاصی و تقصیر، و گناه سهل گرفتن.
نهم ـ سهل گرفتن اربا ب دین است ، یعنی : ارباب علم و صلاح را سهل دانستن و تعظیم و توقیر ایشان«کَما یَنبَغی» بجا نیاوردن.
دهم ـ سهل شمردن مصیبتها و بلاها و قدر اینها را در آخرت عظیم ندانستن .
یازدهم ـ کبر به خود راه دادن و خود را بزرگ دانستن.
دوازدهم ـ دوست داشتن که مردم ، مدح او می کنند و در مجالس او را ستایش نمایند.
سیزدهم ـ حسود بودن و از دیگران حسد بردن.حسد آرزو کردن زوال نعمتی است از کسی و عاید شدن آن نعمت به وی، امّا آرزوی نعمت غیر بی زوال از او، غبطه است و مذموم نیست.
چهاردهم ـ اختیار کردن دنیا بر آخرت ، و بدی را بر خوبی رجحان دادن.
پانزدهم ـ حریص بودن بر نمّامی و سخن چینی و مصدر فتنه و فساد شدن.
شانزدهم ـ دوست داشتن لهو و لعب، و به کارهای بی فایده رغبت داشتن.
هفدهم ـ اعانت کردن اهل فسق، و مدد و اعانت ایشان نمودن .
هجدهم ـ از اهل خیرات نبودن ، و اهل خیرات را بد داشتن و نخواستن که کسی به کسی احسان کند.
نوزدهم ـ نیک دانستن کار خود، هر چند در واقع بد باشد و بد دانستن کار غیر، هر چند خوب باشد.

وَقَد وَصَفَ اللّهُ المُنافِقینَ فی غَیرِ موضِعٍ؛ فَقالَ عَزَّ مِن قآئِلٍ: وَمِنَ النّاسِ مَن یَعبُدُ اللّهَ عَلی حَرفٍ ؛ فَاِن اَصابَهُ خَیرٌ اطمانَّ بِهِ، وَاِن اَصابَتهُ فِتنَةٌ انقَلَبَ عَلی وَجهِهِ، خَسِرَ الدُّنیا وَالاخِرَةَ، ذلِکَ هُوَ الخُسرانِ المُبین.

  • خداوند عالم در قرآن مجید ، صفت منافقان را بیان کرده است در چند موضع، یکی این آیه است و مضمون او این است که: بعضی از آدمیان عبادت می کنند پروردگار خود را یه وحدانیّت و یگانگی ، بر طرفی و کناره ای از آن؛ نه در وسط حقیقی، این مثل است از برای عدم ثبات در دین، بدون سکون و طمأنینه در آن. همچنان که کسی بر کناره لشکر ایستاده باشد و منتظر آنکه اگر فتح و ظفر ایشان را باشد، با اطمینان خاطر و دل آرمیده در میان آن لشگر در آید و با ایشان در غنیمت دست یکی دارد و شریک ایشان گردد. و اگر قضیّه بر عکس این نتیجه دهد، قرار بر فرار دهد و از ایشان بگریزد. پس اگر برسد او را خیر و نیکوئی و صحّت و توانگری آرام گیرد بدین؛ و ثابت شود بر آن . و اگر برسد او را ابتلائی و آزمایشی ، چون مرض و فقر و غیر آن ؛ برگردد بر روی خود. یعنی: از آن وجه که متوجّه شده باشد که کفر است، باز بر آن عود کند. مراد این است که مرتد شود و دین و اسلام را از دست دهد. از حسن نقل است که مراد به «حرف» زبان است یعنی: به زبان اظهار عبادت خدا کنند و انقیاد اسلام نمایند و به دل بر کفر خود راسخ باشند و این جماعت زیانکارنند در دنیا ؛ و آنچه مدّعای ایشان است در دنیا ، از صحّت بدن و توانگری محرومنند ؛ و زیانکارنند در آخرت که به سبب مرتّد شدن ، به عذاب ابدی گرفتار می شوند و این زیان هر دو سرا، زیانی است زاید و هویدا؛ چه زیانی از این عظیم تر نیست که کسی از عافبت دنیا محروم ماند و د رآخرت به نکال و عذاب معذّب گردد.

نظر یادت نره..............!


پيام هاي دوستان() ٦ بهمن ۱۳۸٩ - سامان | سامان لينک به نوشته

دانلود مداحی اربعین مداحی های اربعین منصور ارضی کریمی طاهری حدادیان سلحشور

اربعین

دانلود مداحی های اربعین حسینی


 
 
 
 
 رسیده ام به مزارت،نه بر مزار خودم 174 12:04 دانلود    
 خواهرت رسیده،با قد خمیده 161 12:07 دانلود    
 حسین من،بیا و این دل شکسته را بخر 149 12:09 دانلود    
 باور نمی کردم بعد تو زنده بمونم 126 10:57 دانلود    
 مرگ من بود دمی از تو جدایم کردند 190 2:06 دانلود    
 
  حاج محمد رضا طاهری  

 

   
 این انتظار سخت پس کی سر می آید؟ 79 12:26 دانلود    
 چهل شب است ز گریهز لای لای رباب 78 11:48 دانلود    
 زینب و غم تنهایی 62 11:48 دانلود    
 زینب و اشک مزارت 68 10:46 دانلود    
 منادی سفر عشق،زینب ای زینب 49 6:05 دانلود    
 روضه روز اربعین 79 10:52 دانلود    
 بوده زینبت چهل روز ... 73 10:20 دانلود    
 می سوزم،با یاد غربت تو 74 8:47 دانلود    
 آسمان شرح بسیط غم او را ننوشت - تصویری 68 1:49 دانلود    
 
  حاج سعید حدادیان  
     
باز دل ذکر تو را یادآور است ای کربلا 114 15:44 دانلود    
 گودی قتلگه و علقمه را می دیدم 88 8:33 دانلود    
 روضه روز اربعین 112 14:37 دانلود    
 جنت نسیمی از کرم توست یاحسین 67 7:31 دانلود    
 آب بر سینه خود دید چو تصویر رباب 62 13:01 دانلود    
 مهمون این ضیافتم ... 58 10:04 دانلود    
 اللهم الرزقنا قبر شش گوشه 82 4:46 دانلود    
 
  حاج مهدی سلحشور  
     
 دل و جان در گرو حضرت جانان داریم 84 7:30 دانلود    
 می پیچه همه جا،عطر صدات 67 6:28 دانلود    
 اخاالمظلومف وای ... 67 10:08 دانلود    
 تو روضه هات،شور می گیرم ... 55 7:02 دانلود    
 
  سید مجید بنی فاطمه  
     
 تو ای پاینده پیغام آور خون 83 9:35 دانلود    
 یه لحظه هم نشد آروم بگیرم ... 84 5:50 دانلود    
 الهی بمیرم،برای لحظه به لحظه غم تو 92 4:13 دانلود    
 با اشک چشام،به پای علم ... 78 7:30 دانلود    
 دل کی تو خیمه نفس می زنه - تصویری 64 2:01 دانلود    
 
  حاج عبدالرضا هلالی  
     

 من و کوچه پس کوچه های ... 49 5:39 دانلود    
 شه والا مقام،حسین علیه السلام 45 5:08 دانلود    
 الیوم،الیوم،یوم الاربعین 47 8:35 دانلود    
 سلام من بر ساحت حضرت قمربنی هاشم 32 3:10 دانلود    
 هرکی کنار قبر یک عزیزه 43 6:15 دانلود    

  حاج منصور ارضی  
     

تا کی ز حجر خسته و ویران کنی مرا 215 6:28 دانلود    
 ای سینه ها در ناله ای جانسوز باشید 151 6:47 دانلود    
 یک سو سخن از گوش بود و گوشواره 145 3:40 دانلود    
 خسته،نیمه جون،پیر و قدکمون ... 176 11:03 دانلود    
 گریه برای زینب عین عبادت ماست 129 6:00 دانلود    
 نگاه گریه داری داشت زینب 136 5:55 دانلود    
 چهل روز است گریانم حسین جان 206 6:57 دانلود    

  حاج محمود کریمی  
     

رسیده ام به مزارت،نه بر مزار خودم 174 12:04 دانلود    
 خواهرت رسیده،با قد خمیده 161 12:07 دانلود    
 حسین من،بیا و این دل شکسته را بخر 149 12:09 دانلود    
 باور نمی کردم بعد تو زنده بمونم 126 10:57 دانلود    
 مرگ من بود دمی از تو جدایم کردند 190 2:06 دانلود    
 


پيام هاي دوستان() ۳ بهمن ۱۳۸٩ - سامان | سامان لينک به نوشته

معرفی سومین جشنواره ملی وبلاگ های دینی تبیان زنجان

 سلام..............

به وب سایت سومین جشنواره ســــراســـــری وبلاگ های دینی خوش آمدید  

معرفی سومین جشنواره ملی وبلاگ های دینی

 

سومین جشنواره سراسری وبلاگ های دینی  به همت دبیرخانه دائمی جشنواره وبلاگ های دینی و مرکز تحقیقات شبکه های اجتماعی مجازی جوانان با عنوان " قلم واندیشه " برگزار می گردد .

این جشنواره  با توجه به اهمیت شبکه های اطلاع رسانی فضای مجازی در عصر حاضر و نقش خطیر رسانه های دیجیتال در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی و نیز توجه به اینکه وبلاگ نویسی از مهمترین ابزار توسعه و ترویج امور دینی در دنیای مجازی میباشد  ,  برنامه ریزی گردیده است . همانند سایر دوره های برگزار شده بستر این جشنواره بر پایه ارج نهادن به فعالیت های خودجوش کارشناسان و کاربران در آگاه سازی جامعه نسبت به ارزش های فرهنگی و دینی می باشد

کلیه متخصصین و محققین , اساتید حوزه و دانشگاه , هنرمندان و عکاسان و علاقمندان وبلاگ نویسی در کشور

محور جشنواره :

  • مسئله محوری و خلاقیت در پرداختن به دغدغه های روز با محوریت دین و فرهنگ در رسانه وبلاگ
  • تقویت باور های دینی با استفاده از فن بیان و هنر در رسانه وبلاگ
  • تبین نقش دین در عصر آخر الزمان با استفاده از ابزار نوین

جوائز جشنواره :

بیش از 50 هدیه نفیس شامل :

  • لپ تاپ بهمراه نرم افزار های دینی
  • کمک هزینه سفرهای زیارتی حج , سوریه و کربلای معلا , مشهد مقدس ...  
  • ده ها سکه بهار آزادی
  • ده ها جایزه نقدی و اقلام فرهنگی
  • دوربین های دیجیتالی
  • ده ها جایزه نقدی

بهمراه تندیس جشنواره به نفرات اول تا پنجم و لوح سپاس به تمامی وبلاگ های برگزیده داوری


پيام هاي دوستان() ۱ بهمن ۱۳۸٩ - سامان | سامان لينک به نوشته